Thursday, January 17, 2013

Sebulan

Assalamualaikum =)

Yeayyy saat yang ditunggu-tunggu semakin hampir. Ahaksss apekah? Mestilah balik ghumah. gegege 74 hari tau tak balik. Sedih hatiku =\
Tapi takpelah. esok balik da wei. Aku bersyukur adanya cuti ni walaupun sebulan. Akan ku gunakan sebaik mungkin dan sepenuh jiwa ragaku. ahahah gitewww ken. Tapi biasalah. nak senang lenang mestilah ada dugaan dan rintangan. ye dok? Final Exam.
Kalau nak tau, kelemahan aku dari zaman skolah dolu-dolu masa nak exam je MESTI neves giler babas. Siyes tak tipu. terbawak-bawak sampai sekarang. Dulu paling obvious tahap kenevesan aku adalah kekerapan ke toilet dan buang air besor. YESS. malunyehh hahaha tu la dia. tapi korang pun mesti ade jugak mcm ni kan? tayah nak tipu ar  *cover malu* hikhikhik  tapi sekarang ni tanda-tanda neves aku da beralih arah kepada simptom tak boleh tido. Sopan sikit la dari yang dolu-dolu tu tapi ade jugak yg dolu-dolu tu dtg balik ahaaa Bila da masuk ke alam universitas ni, kadang-kadang tu memang tak tido. Kalau tido pun,tido ayam-ayam je. Neves nak exam wa cakap lu. aku pikir aku risau risau risau ape yg aku baca akan lupa dan blank. Derrrr So far, setakat ni tapenah lagi la blank sampai taboleh jawab. Setakat lelupa tu bese la kan heee Orang menghafal mcm aku mcm gini la. Berisiko nak lupa tu sangat tinggi ahahah
Emm sepanjang pemerhatian aku 1 semester ni, jalan terbaik untuk hilangkan neves dan kuatkan ingatan untuk diri aku selain makan kismis dan suplemen2 korang tu ialah recites Al-Quran dan mantopkan 5 waktu anda. =) Bunyi klise. Tapi bila da aku duduk sorang2 dlm bilik ni,haruslah aku fikir mcm2. merenung masa depan. ahahaha Sekarang ni bila aku habis study je, aku lek lek jap pastu baca lah al-quran. at least 1 page. mesti korang akan rasa mcm emmm u know rasa lega like that lah. pastu selang-seli lah dgn mathurat. Betapa powernya nama-nama Allah sampai kau akan rasa something different and motivated. Motivated yang bagi aku percaya dengan qada qadar dan tawakkal. Kau da buat da study da usaha sehabis baik. Ada hikmah setiap apa yang berlaku, So think positive and believe in yourself my dear. Last but not least, titipkan doa diatas setiap sajadahmu dan setiap perbuatanmu. Diriku juga sedang mencari diri didalam diri sendiri dan semoga ditunjukkan laluan yang benar. Inshallah =) Sekadar perkongsian. tapayah nak temasuk sangat  ihikk

p/s: Semoga perjalanan pulang ke Semenanjung esok diberkati dan selamat sampai. Amin


Packing time. Love packing-packing. Dislike unpacking2 hahah betulnya bi kau

 
Yeayyy nak hanto kat store da yang ni. Tingkat 3 pulak. Bechenta aku nak naik



Wassalam

No comments: